სასწავლო თემის ავტორი
| ||
შორენა აფაქიძე
| ||
ლენტეხი
| ||
მე -2 საჯარო სკოლა
| ||
ლენტეხი
| ||
თემის
მონახაზი
| ||
თემის დასახელება
| ||
ტურისტები
სვანეთში
| ||
თემის შინაარსი
| ||
პირობითი ნიშნების გამოყენებით მოსწავლეები
შეადგენენ ახალ ტურისტული მარშუტის „ჭველფი --უშგულის“ მარტივ გეგმას
| ||
საგანი
| ||
გეოგრაფია
| ||
დონე/კლასი
| ||
მე-7 -კლასი
| ||
განხორციელების დროის ჩარჩო
| ||
ორი თვე
| ||
თემის საფუძვლები
| ||
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
| ||
გეოგრ.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია
ორიენტირება სივრცეში
| ||
მოსწავლეების ამოცანები/სწავლის შედეგები
| ||
პროექტის ფარგლებში
მოსწავლეები შექმნიან კედლის გაზეთს, ფოტოალბომს, ბლოგს, რომელზედაც
განათავსებენ ინფორმაციას. დაბეჭდავენ საინფორმაციო ბუკლეტებს.
მოსწავლეებს განუვითარდებათ 21-ე საუკუნის
უნარ-ჩვევები. პროექტის საშუალებით შესაძლებელი
იქნება საზოგადოება გაეცნოს ახალ ტურისტულ
მარშუტს ლენტეხის პირობებში და შესაძლებელს გახდის ამ მარშუტის მისაწდომობას
ადგილობრივი და უცხოელი სტუმრებისათვის
| ||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო შეკითხვები
| ||
ზოგადი კითხვა
|
რა სახის თვალსაჩინოებას იცნობთ?
| |
თემატური კითხვები
|
რასახის
პირობითი ნიშნები იცით?
რომელი
გეოგრაფიული ობიექტები შეიძლება გამოისახოს რუკაზე?
რისთვის
სჭირდება ადამიანს ჰორიზონტის მხარეების გაცნობა?
რისთვისაა საჭირო რუკა?
| |
შინაარსობრივი კითხვები
|
როგორ
წავიკითხოთ რუკა ?
რამდენად
სასარგებლოა ზუსტი მარშუტის ცოდნა?
როგორ შეიძლება
შევადგინოთ ტურისტული რუკა?
| |
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
წინარე ცოდნის
დასადგენად ჩავატარებ დისკუსიას თემაზე:რისთვისაა საჭირო რუკა . მოსწავლეთა მცდარი შეხედულების დადგენაში
დამეხმარება შეკითხვებზე პასუხები
(ელექტრონული ფორმით) 21 -ე საუკუნის უნარჩვევების წინასწარ დადგენაში
დამეხმარება დიაგრამა. მოსწავლეებს სწავლის პროცესის გაანალიზებასა
და თვით მონიტორინგის განხორციელებაში დაეხმარება, სამუშაო ჟურნალებში
ჩანაწერების გაკეთება და მასწავლებლის შინარსობრივ,თემატურ სეკითხვებზე პასუხის
გაცემა, აგრეთვე კვლევის ჩატარება და პრეზენტაცია. მასწავლებელს მოსწავლეთა სწორი მიმართულების შენარჩუნებაში
და მოსწავლეთა ჩართულობის უზრუნველყოფაში დაეხმარება პასუხების დიაგრამა ან
კვლევის ტესტი,რათა პერიოდულად დაუბრუნდეს მიმარტულების მიმცემ საკვანძო
საკითხებს. მასალის და უნარჩვევების
ათვისების ხარისხის შემოწმებისათვის დაეხმარება აქტიობა:საგაზეტო რუბრიკა და
ვიცი მინდა ვიცოდე ვისწავლე.
სტანდარტთან შესაბამისობისა და თვით შეფასებისათვის დამხმარედ შეიძლება
გამოვიყენოთ რფლექსია ესსე
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სხვა
საკითხები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
საბაზისო
უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
მოსწავლეებს შეუძლიათ
კლევის მიზნის განსაზღვრა, სჭირო ინვენტარის მოძიება , კვლევის შედეგების
ვარაუდი და მონაცემთა ანალიზი. იცნობს გეოგრაფიული ობიექტების პირობით ნიშნებს
და შეუძლია მისი გამოსახვა რუკაზე.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
სასწავლო
პროცედურები
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
პროექტის დაწყებამდე შევრებ მოსწავლეებს გავაცნობ პროექტის მიზეზს
და მიზანს .1,2,3, გათვლის გზით შევქმნი ჯგუფებს . ჯგუფები აირჩევენ
ხელმძღვანელს , თემის სათაურის
შერჩევისათვის გამოვიყენებ დისკუსიას. ყველა მოსწავლეს ექნება საშუალება
გამოთქვას იდეა , შეხედულება ,და გაცვალონ აზრები . აგრეთვე გავააქტიურებ
თანამშრომლობის უნარს და მოსწავლეთა წინარე ცოდნის გამოვლენას. 21-ე ს-ის
უნარების წინასწარ დადგენას და მცდარი შეხედულებების წინასწარ დადგენას.
მოსწავლეებმა აირჩიეს სათაური „ტურისტები სვანეთში“ ჯგუფებს დავავალებ
ბუკლეტების და ბროშურების დამზადებას. როცა მოსწავლეები შეასრულებენ სამუშაოს
პირველ ეტაპს დავშლი ჯგუფებს და შევქმნი ახალ ჯგუფებს, შემთხვევითი შერჩევითი
გზით. ასეთი მეთოდით არჩეული ყველა მოსწავლე მაქსიმალურად იქნება ჩართული სამუშაო პროცესში. მუშაობის ყველა
ეტაპზე მოსწავლეების ნაშრომს მივცემ შესაბამის შეფასებას. სხვადასხვა ჯგუფს
მივცემ დავალებას მოიპოვონ ინფორმაცია ინტერნეტსა და სხვა საშუალებით. 1-ლი ჯგუფი მუშაობს როგორ შევადგინოთ ტურისტული
რუკა. 2-ე ჯგუფი რა და რა სახის რუკები
არსებობს. 3-ე ჯგუფი რისთვისაა საჭირო სამარშუტო რუკები. მივცემ დროს ერთ კვირას.
|
დიფერენცირებული სწავლება
|
||
|
სპეციალური საჭიროებები
|
სპეციალური
საჭიროების მქონე მოსწავლეთა შესაძლებლობების შესაბამის დავალებების
განაწილებას. გამოიყენებენ ადაპტირებულ აღჭურვილობას და პროგრამას. მივცემ
მარტივ დავალებას, მაგ/ფოტოების გადაღება
|
|
არაქართულენოვანი
მოსწავლეები (მოსწავლეები, რომლებისთვის
სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
არაქართულენოვანი მოსწავლეები
ინფორმაციას მოიპოვებენ მშობლიურ ენეზე;
გამოვიყენებ ტექსტებს გრაფიკული გამოსახულებით;
ორენოვან ლექსიკონებს, თარგმანის პროგრამებს, ილუსტრირებულ ტექსტებს.
|
|
მაღალი აკადემიური მოსწრების მოსწავლეები
|
განსაკუთრებული ნიჭით დაჯილდოებულ
მოსწავლეებს მივცემ საშუალებას იმუშაონ ცოდნის წარმოჩენის განსხვავებული
მეთოდებით. მაგალითად: რთულ დავალებები. სიღრმისეული კვლევა; ღია დავალებები და
პროექტები.
|
სასწავლო თემისთვის საჭირო მასალები
|
ტექნოლოგია – ტექნიკა (მონიშნეთ პროექტისათვის საჭირო
ტექნოლოგიური უზრუნველყოფა)
|
||
ფოტოკამერა
კომპიუტერი
(ები)
ციფრული კამერა
DVD ფლეიერი
ინტერნეტკავშირი
|
ლაზერული დისკი
საბეჭდი მანქანა/პრინტერი
პროექტორი
სკანერი
ტელევიზორი
|
VCR, ვიდეო
ვიდეოკამერა
ვიდეო საკონფერენციო
აღჭურვილობა.
|
ტექნოლოგია – პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ პროექტის ფარგლებში გამოყენებული პროგრამა/პროგრამები )
|
||
მონაცემთა ბაზა/ცხრილები
საგამომცემლო პროგრამები
ელფოსტის პროგრამა
ენციკლოპედია კომპაქტდისკზე
|
ფოტო/სურათების დამუშავება
ინტერნეტძიება
მულტიმედია
|
ვებგვერდის შექმნა
ვორდის პროგრამა
|
ბეჭდვითი მასალები
|
შეგიძლიათ იხილოთ ბიბლიოგრაფიის ჩანართში
|
ინვენტარი/მასალები
|
ძირითადი მასალები, რომლებიც თემის ჩასატარებლად შეუკვეთეთ ან შეაგროვეთ
და რომლებიც კურსის კონკრეტულ საკითხებს უკავშირდება. საჭირო არაა ყოველდღიური
მასალების შეტანა, რომლებიც ისედაც ხელმისაწვდომია კლასში.
|
ინტერნეტრესურსები
|
იხილეთ საავტორო უფლებების
ჩანართში
|
სხვა რესურსები
|
საველე ვიზიტები,
ექსპერიმენტები, მოწვეული სტუმრები, მენტორები, მოსწავლეები სხვა ჯგუფებიდან,
ადგილობრივი თემის/საზოგადოების წარმომადგენლები, მშობლები და ა.შ.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий